Służba Cywilna powołana została w celu zapewnienia zawodowego, rzetelnego, bezstronnego i politycznie neutralnego wykonywania zadań państwa. Korpus służby cywilnej tworzą urzędnicy i pracownicy zatrudnieni zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 21.11.2008 r. o służbie cywilnej.

Nawiązując do ustawy z dnia 17.02.1922 r. o państwowej służbie cywilnej, uchwalonej w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania państwa polskiego po ponad stuletnim okresie rozbiorów, dzień 17 lutego ustanowiony został Dniem Służby Cywilnej. Jest to forma upamiętnienia tamtej ustawy, jakże ważnej dla odbudowującego się kraju. Czasy się zmieniły, idee jednak pozostały takie same – sprawnie działająca administracja publiczna.
Dzień Służby Cywilnej obchodziliśmy również w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Szczecinie. Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej Pani Dorota Bieszczad oraz Dyrektor Delegatury w Koszalinie Pani Anna Gasińska-Ode wspólnie z pracownikami uroczyście uczcili ten dzień. Obchody rozpoczęliśmy od wspólnego odśpiewania hymnu państwowego. Pracownicy otrzymali listy z podziękowaniami za wykonywanie obowiązków służbowych. Następnie, w mniej oficjalnej atmosferze, kosztowaliśmy torty zamówione specjalnie na tą okazję. 

 


Beata Manios- rzecznik
Inspekcji Handlowej w Szczecinie
Tel. 91 4225239 wew. 46

WIIH Szczecin

WIIH Szczecin Delegatura w Koszalinie