06 sie 2015
Aktualności
Administrator

Jakość paliw w województwie zachodniopomorskim w latach 2004 - 2012

Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Szczecinie kontrole paliw w zakresie Systemu Monitorowania i Kontrolowania Jakości Paliw prowadzi od 2004r.

Wspomniany System wprowadzony został do polskiego porządku prawnego  w wyniku postanowień Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/70/WE z dnia 13 października 1998r., która nałożyła na państwa członkowskie Unii Europejskiej obowiązek opracowania i wdrożenia systemu monitorowania jakości paliw ciekłych. System monitorowania i kontrolowania jakości paliw funkcjonuje w Polsce od momentu przystąpienia Polski do Unii Europejskiej, zatem od 1 maja 2004r.

06 sie 2015
Aktualności
Administrator

Przed wakacjami 2013 - co warto wiedzieć?

Nasze województwo z racji swojego położenia jest atrakcyjnym miejscem na wakacyjny oraz weekendowy wypoczynek. Miejscowości w pasie nadmorskim i w pobliżu jezior oczekują już na przyjazd turystów.

Pozostaje mieć tylko nadzieję, że pogoda dopisze tego lata. Ale dobra pogoda to nie wszystko. Aby urlop uznać za udany na pewno znaczenie mają jeszcze: dobra kwatera, bezpiecznie spędzony czas, rzetelne biuro podróży, które oszczędzi nam nerwów związanych z bankructwem.

06 sie 2015
Aktualności
Administrator

Opalaj się bezpiecznie

Turbo solarium, mocne lampy – takimi hasłami solaria zachęcają do opalania. Czy jest możliwa szybka i bezpieczna opalenizna? Inspekcja Handlowa zakwestionowała 35 proc. skontrolowanych urządzeń opalających ze względu na przekroczenie dopuszczalnego poziomu promieniowania lamp.

06 sie 2015
Aktualności
Administrator

Taxi pod kontrolą – odcinek 2

Zgodnie z zapowiedzią z roku 2012 Inspekcja Handlowa w Szczecinie oraz Inspekcja Transportu Drogowego w Szczecinie i Policja ponownie przeprowadziły kontrole przedsiębiorców świadczących usługi przewozu taksówkami. Kontrole przeprowadzono w marcu i dwukrotnie w czerwcu bieżącego roku. Kontrole prowadzone były w Szczecinie i Koszalinie, w godzinach późno wieczornych i południowych, ze szczególnym uwzględnieniem centralnych punktów miast.

06 sie 2015
Aktualności
Administrator

Polubowne rozwiązywanie sporów

Sprzedawca niesłusznie odrzucił twoją reklamację? Nie masz czasu, ochoty, ani pieniędzy na długotrwałe dochodzenie swoich roszczeń przed sądem? Rozwiązaniem jest skorzystanie z mediacji lub skierowanie sprawy do polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej. W 2012 r. z tych  możliwości skorzystało blisko 15 tys. konsumentów, a łączna wartość sporów wyniosła prawie 3 mln zł.